Alle virksomheder i Danmark skal gennemføre en APV hvert 3. år.
APV er en systematisk gennemgang af virksomhedens arbejdsmiljø.
APV'en skal indeholde følgende:
Identifikation og kortlægning af virksomhedens samlede arbejdsmiljø
Beskrivelse og vurdering af virksomhedens arbejdsmiljøproblemer
Inddragelse af virksomhedens sygefravær
Prioritering af løsninger på virksomhedens arbejdsmiljøproblemer og ud-
arbejdelse af en handlingsplan
Retningslinjer for opfølgning på handlingsplanen
APV kan give lønbesparelser og øget effektivitet
I APV'en skal virksomheden tage stilling til, om der er arbejdsmiljømæssige forhold, der kan medføre sygefravær.
At arbejde med at reducere sygefraværet er for mange svært, men fakta er, at ingen har gavn af, at man undlader at tage fat.
At arbejde med sygefraværet vil være til gavn for både de, der har fraværet, og for virksomheden i form af lønbesparelser og en øget effektivitet.
Vi gør det nemt for jer og giver jer samtidig et godt ledelsesværktøj, som efterfølgende kan bruges til stratetisk opfølgning på de områder af det fysiske
og psykiske arbejdsmiljø, der bør fokuseres på.
Vælg den metode der passer jer bedst.
Online APV-undersøgelse
Personligt APV-interview
Fordele ved online APV-undersøgelse:
Hurtig og nem indsamling af besvarelser
Effektiv måde at nå en bred målgruppe
Medarbejderne kan besvare, når det passer dem bedst
Mulighed for overskuelig krydstabulering af besvarelser
Fordele ved personligt APV-interview:
Mere personlig dialog med medarbejderen
Mulighed for at stille uddybende spørgsmål
Nogle "problemstillinger" kan måske elimineres under interviewet
Høj svarprocent
Uanset om I vælger den online baserede APV-undersøgelse eller det personlige APV-interview, får I:
Systematisk kortlægning af de arbejdsmiljømæssige forhold
Udarbejdelse af handleplan
Afsluttende skriftlig rapport
Forslag til fremtidige tiltag på de kritiske områder
Ring til os på 70 26 12 00.
Eller book et møde her og få et uforpligtende tilbud.
Vi giver jer et professionelt værktøj til markedets bedste pris.